„Misrule” - Heather Walter.

Drogi Czytelniku...

Pewne królestwo? Jasne.
Pewna następczyni tronu? Obecna.
Niebezpieczeństwa? Niestety.
Magia? Jest.
Klątwy? Są.

Wszechobecne zło? Tak.
Pomoc? Pewnie.
Prawdziwa miłość? Uhum.
Gobliny? Cóż...
Demony? Oczywiście.
Kłamstwa? Tak.
Chochliki? Będą.
Vile? Są i grają tu ważna rolę.
Fae? Oczywiście.
Łaski? Jasne, równiez te mroczne.

Niespodzianki (nie zawsze te miłe)? Będą.
Pewnego rodzaju wojna i walka? Pewnie.

Między innymi właśnie to tym razem znajdziemy w najnowszej książce Heather Walter pod tytułem „Misrule”.
Jaki osiągnęła efekt? By poznać odpowiedź na to pytanie, standardowo odsyłam do lektury, książki oczywiście.
Jest to drugi tom cyklu Malice Doulogy.


Miło było po raz drugi przenieść się do świata Alyce/Nimary, Aurory, Regan, ptaka Callowa, Torin, Elspeth, Malakara, Rose, Dereka, Valmara, Neve, Aelfdene'a, Oryna i innych.


Na pewno zastanawiacie się jakie są moje odczucia po lekturze.
Już odpowiadam.


Po pierwsze, bohaterowie. Są dość dobrze wykreowani i zróżnicowani. Powiem Wam, że poza Aurorą, którą lubię nadal, nie polubiłam nikogo, no może troszkę Regan. Miałam nadzieję polubić Alyce, niestety i tym razem się nie udało.
Bardzo bym chciała by było inaczej.
Niestety niemal wszyscy mnie wkurzali i mieli coś na sumieniu.
Dobra, nie zdradzam już nic więcej.


Po drugie, fabuła. Nie chcę nikomu zdradzać tu szczegółów, jednak powiem, że nie do końca jest to prawdziwy rollercoaster, przynajmniej dla mnie. Akcja rozkręca się dość szybko, nie zwalnia ani na chwilkę, lecz to tu było troszkę za mało. Troszkę brakowało mi tu zaskakujących zwrotów akcji, lecz wywoływania w nas skrajnych uczuć i problemów, którymi obarczone są na każdym kroku nasze persony, zwłaszcza Alyce, już nie.

Po trzecie, świat królestw, magii i klątw. Autorka po raz kolejny w dość barwny sposób nas po nim oprowadza i 'pokazuje' nam jego tajemnice. Niestety czegoś mi tutaj brakowało. Przyznaję za to zarówno plusa, jak i minusa.


Po czwarte, styl. Książka napisana jest przyjemnie dla oka, jednak bywały momenty, że lektura troszkę mnie męczyła... Za to również daję kolejnego plusika, jak i minusa.

Po piąte, zakończenie. Warto do niego dotrzeć, jednak osobiście spodziewałam się czegoś ciut innego... Przyznaję za nie plusika.

Powieść nie do końca jest lekką lekturą do poduszki.

Opowieść pokazuje, że zwycięża tylko ten, kto walczy oraz to, że miłość ma różne postaci, nie zawsze są tak oczywiste jakby się mogło wydawać.


Książka niestety nie zawsze czyta się sama. Historia nawet wciąga, jednak nie sprawia, że chce się być częścią życia (choć czasami naprawdę niebezpiecznego) naszych bohaterów. Mimo wszystko nie chciałam opuszczać go aż do ostatniej kropki.


Autorce dziękuję za finał przygód Alyce.
Przyznam, że spodziewałam się troszkę innego zakończenia.
Czy jestem tym rozczarowana? Nie.

Czy ten tom był lepszy niż pierwszy? Dla mnie oba są na jednakowym poziomie.


Ogólna ocena - 4,5/6. :)
POLECAM, POLECAM.
Warto po nią sięgnąć.


Pozdrawiam, Iza.


ZA EGZEMPLARZ I MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA KSIĄŻKI DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU YOU&YA. :)


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

„Cenny dług” - Marika Borula.

„Dziesięć poniżej zera” - Whitney Barbetti.

„Złote blizny” - Anna Dąbrowska.