„Przebudzeni” - Colleen Houck.

Drogi Czytelniku...

Starożytny Egipt? Tak.
Historia? Oczywiście.
Podróż? Jasne.
Magia? Obecna.
Klątwa? Cóż...
Mistyczne siły? Jasne.
Nadzieje? Pewnie.
Mitologia? Będzie.
Problemy? Znajdą się.
Między innymi właśnie to serwuje nam Colleen Houck w książce pod tytułem „Przebudzeni”. 
Jaki osiągnęła efekt? By poznać odpowiedź na to pytanie, niezmiennie już odsyłam do lektury, książki oczywiście.
Jest to pierwszy tom cyklu Strażnicy gwiazd.

Miło było przenieść się do świata Lilliany, Amona, Astena, Ahmosa, Apopsa, Osahara i innych.

Na pewno zastanawiacie się jakie są moje odczucia po lekturze.
Już odpowiadam.

Po pierwsze, bohaterowie. Nie do końca są dobrze wykreowani, zróżnicowani i interesujący.
Muszę przyznać, że polubiłam tylko Amona i jego braci. Niestety nie polubiłam Lilliany. Ciągle mnie czymś denerwowała...
Dobra, nie zdradzam już nic więcej.


Po drugie, fabuła. Nie chcę nikomu zdradzać tu szczegółów, jednak powiem, że nie jest to prawdziwy rollercoaster, przynajmniej dla mnie. Akcja rozkręca się dość powoli (bynajmniej na początku), później jest troszkę lepiej. A na końcu... Dobra, nie chcę powiedzieć za wiele. Autorka nie serwuje nam emocji ogromnymi porcjami, choć nie zabraknie tu zaskakujących zwrotów akcji i wywoływania w nas skrajnych uczuć i problemów, którymi obarczone są nasze persony.

Po trzecie, styl. Książka napisana jest lekkim językiem, dzięki czemu czyta się ją dość szybko. Daję za to plusika.

Po czwarte, Egipt, mity, klątwy. Fajnie było je tu poznać, choć z przymrużeniem oka. Daję za to małego plusika.

Powieść jest lekką lekturą do poduszki.

Opowieść idealnie pokazuje, że nic nie jest niemożliwe...

Książka praktycznie czyta się sama, choć momentami jest z tym problem. Historia nie zawsze wciąga, nie zawsze też sprawia, że chce się być częścią życia (chociaż momentami naprawdę pokręconego) naszych bohaterów.

Autorce dziękuję za tę przygodę.


Ogólna ocena - 4/6. :)
POLECAM.
Warto po nią sięgnąć.


Pozdrawiam, Iza.


ZA EGZEMPLARZ I MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA KSIĄŻKI DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU CZWARTA STRONA. :)


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

„Cenny dług” - Marika Borula.

„Dziesięć poniżej zera” - Whitney Barbetti.

„Złote blizny” - Anna Dąbrowska.