„Zapomniana. Tom 2” - Emilia Emma Filarowska. [PREMIEROWO]

Drogi Czytelniku...

Na wstępie chcę zaznaczyć, że znajdziemy tu sceny erotyczne i wulgarne słownictwo, więc jest to książka skierowana głównie do pełnoletnich miłośników literatury.


Mafia? Jasne.
Kłamstwa? Będą.
Pewna choroba? Niestety.
Pewien 'sprytny' plan? Pewnie.

Pożądanie? Tak.
Intrygi? Nieustannie.
Wpływy? Oczywiście.
Brudne interesy? Nie może być inaczej.

Wpadka? Obecna.
Przemoc? Cóż...
Groźby? Jasne.
Walka? Tak.
Szantaż? Niestety.

Między innymi właśnie to znajdziemy w książce Emilii Emmy Filarowskiej pod tytułem „Zapomniana. tom 2”. 
Jaki osiągnęła efekt? By poznać odpowiedź na to pytanie, jak zawsze odsyłam do lektury, książki oczywiście.
Jest to drugi tom serii Zapomniana.


Wspaniale było po raz drugi przenieść się do świata Emmy, Landona, Violet, Darryla, Cassandry, Abby, Toma, Monteza, Kylie, Amelii, Nicholasa, Jari, Hero, Elijaha, Christophera, Anny, Amandy, Kennedy i innych.


Na pewno zastanawiacie się jakie są moje odczucia po lekturze.
Już odpowiadam.


Po pierwsze, bohaterowie. Znów są dobrze wykreowani, zróżnicowani i dość interesujący.
Czy kogoś polubiłam? Tak, Emmę i dzieciaki i troszkę Landona.
Chociaż jeszcze parę person chciałam polubić, ale...
Dobra, nie piszę już nic więcej.


Po drugie, fabuła. Nie chcę nikomu zdradzać tu szczegółów, jednak powiem, że ponownie jest to prawdziwy rollercoaster, przynajmniej dla mnie. Akcja rozkręca się bardzo szybko, ani przez chwilę nie było spokojnie. Autorka serwuje nam emocje sporymi porcjami. Nie brakowało tu zaskakujących zwrotów akcji, wywoływania w nas skrajnych uczuć i problemów, którymi obarczone są na każdym kroku nasze persony.


Po trzecie, emocje. Gwarantuję Wam, że i tym razem ich tu nie zabraknie, od złości, smutku i rozczarowania do szczęścia oraz śmiechu. Leci za to oczywiście plusik.


Po czwarte, układ. Książka napisana jest z perspektywy dwóch osób, mianowicie Emmy i Landona.
Niezmiennie uwielbiałam te rozdziały, które 'przedstawiał' nam Landon. Tym razem jednak bardziej pasowały mi rozdziały 'opowiadane' przez Emmę.
Czytelnikowi znowu nie umknęło wiele faktów (czasami bardzo ważnych) i szczegółów z życia naszych person. Oczywiście przyznaję za to następnego plusa.

Po piąte, styl. Książka, tak jak jej poprzedniczka, napisana jest lekko i przyjemnie dla oka, dzięki czemu i ten tom czyta się bardzo szybko i łatwo. Daję za to kolejnego plusa.

Po szóste, mafia. Autorka i tym razem ciekawie, powoli i w barwny sposób się po nim porusza i pokazuje nam jak w nim przetrwać (i przy okazji nie stracić głowy). Leci za to plusik.

Powieść nie do końca jest lekką lekturą do poduszki.


Opowieść pokazuje, że walka o szczęście bywa naprawdę ciężka, ale ten wysiłek zawsze jest tego wart.


Książka, tak jak tom pierwszy, praktycznie czyta się sama, ponownie nawet nie wiedziałam kiedy dobrnęłam do końca i bardzo się w pewnych momentach ubawiłam. Historia znów mnie wciągnęła, sprawiła, że chciałam (no dobra, może nie w pewnych momentach) być częścią życia (chociaż bardzo niebezpiecznego ale i pokręconego) naszych bohaterów i nie opuszczać go aż do końca.


Autorce bardzo dziękuję za kontynuację tej przygody, sięgnęłam po nią z przyjemnością.
Ten tom podobał mi się troszkę bardziej niż pierwszy.

Ogólna ocena - 6/6. :)
POLECAM, POLECAM, POLECAM.
Warto po nią sięgnąć.


Pozdrawiam, Iza.


ZA EGZEMPLARZ I MOŻLIWOŚĆ WCZEŚNIEJSZEGO PRZECZYTANIA KSIĄŻKI DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU AMARE. :)


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

„Cenny dług” - Marika Borula.

„Dziesięć poniżej zera” - Whitney Barbetti.

„Złote blizny” - Anna Dąbrowska.